ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ

Φοβάμαι μήπως χαθεί η ιδεολογία στη γη και γίνουμε ανθρωπάκια που θα θέλουμε να καλοπεράσουμε, που θα θέλουμε να κάνουμε καταναλωτική ζωή.

Κι εμείς οι Έλληνες ακόμα, να χάσουμε αυτό που λέγεται αξιοπρέπεια, αυτό που λέγεται αγωνιστικότητα. Ναι, αυτό φοβάμαι περισσότερο από όλα…”

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ…

Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2013

Κουραμπιές, μελομακάρονα ή δίπλες: Μετρήστε θερμίδες


Φορτωμένα με πολλές θερμίδες, τα κορυφαία γλυκά των Χριστουγέννων, συναγωνίζονται σε νοστιμιά, αλλά τη θρεπτική αξία του μελομακάρονου, δεν την φτάνουν.
Τα μελομακάρονα είναι σχετικά η πιο υγιεινή επιλογή, αλλά σε επίπεδο θερμίδων η δίπλα είναι εκείνη που κερδίζει.Ο κουραμπιές γενικώς έρχεται τελευταίος αφού οι θερμίδες του μπορούν να χαρακτηριστούν και “κενές περιεχομένου” και μόνο τα αμύγδαλα που περιέχει σώζουν την κατάσταση.
Όπως εξηγεί η κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος Ματίνα Στρατή, τα μελομακάρονα είναι μια σχετικά πιο υγιεινή επιλογή μεταξύ των τριών εδεσμάτων.Δεν περιέχουν βούτυρο, δηλαδή κορεσμένα λιπαρά, ενώ αν παρασκευαστούν με ελαιόλαδομας δίνουν μονοακόρεστα λιπαρά, δηλαδή τα καλά λίπη για την υγεία μας.Επιπλέον, τακαρύδια που περιέχουν, μάς δίνουν μονοακόρεστα λιπαρά, πολλές βιταμίνες και μέταλλα.Τέλος, το μέλι, αν και απλός υδατάνθρακας, είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών στοιχείων και βιταμινών.Ένα μελομακάρονο 50 γραμμαρίων έχει περίπου 180 θερμίδες και 9,5 γρ λίπους.
Οι κουραμπιέδες έχουν περισσότερα λίπη και θερμίδες (ένα κομμάτι 50 γραμμαρίων περιέχει 230 θερμίδες και 13,5 γρ λίπους περίπου) και από τα τρία γλυκά.Λόγω του βουτύρου που περιέχουν μάλιστα, είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, δηλαδή κακά λιπαρά για την καρδιά μας.Το καλό υλικό στον κουραμπιέ είναι τα αμύγδαλα, που περιέχει όμως σε μικρή ποσότητα και τα οποία μας δίνουν αρκετά θρεπτικά στοιχεία (καλά λιπαρά, βιταμίνες, μέταλλα) για την υγεία μας.
Οι δίπλες, τέλος, είναι χαμηλότερες σε θερμίδες (μία δίπλα 30 γραμμαρίων μας δίνει περίπου 95 θερμίδες και 4,5 γρ λίπους).Εάν μάλιστα τηγανιστούν σε ελαιόλαδο, μάς δίνουν και ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά και αντιοξειδωτικές βιταμίνες του ελαιολάδου, ενώ περιέχουν και αυτές λίγη ποσότητακαρυδιών.
Προτιμήστε λοιπόν τις δίπλες και ακόμη καλύτερα τα μελομακάρονα (τα οποία δεν απαιτούν τη διαδικασία του τηγανίσματος για να παρασκευαστούν) και καταναλώστελιγότερους κουραμπιέδες.


www.onmed.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: