ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ

Φοβάμαι μήπως χαθεί η ιδεολογία στη γη και γίνουμε ανθρωπάκια που θα θέλουμε να καλοπεράσουμε, που θα θέλουμε να κάνουμε καταναλωτική ζωή.

Κι εμείς οι Έλληνες ακόμα, να χάσουμε αυτό που λέγεται αξιοπρέπεια, αυτό που λέγεται αγωνιστικότητα. Ναι, αυτό φοβάμαι περισσότερο από όλα…”

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ…

Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Τελικά θα είστε εσείς κύριε Υπουργέ, αυτός που θα τραβήξει τη σκανδάλη για «χτύπημα στο ψαχνό»;

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ του ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΛΜΕ Θέμη Κοτσιφάκη 
ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. Ανδρέα Λοβέρδο

Κοινοποίηση: Υφυπουργό Παιδείας
κ. Αλέξ. Δερμεντζόπουλο
Κύριε Υπουργέ,
Μια ανάλογη επιστολή είχα απευθύνει και στον προκάτοχό σας Υπουργό κ. Κ. Αρβανιτόπουλο, εξηγώντας τους λόγους της προσωπικής μου στάσης στο θέμα των διαθεσιμοτήτων.
Τον Ιούλιο του 2013, η κυβέρνηση σε συμφωνία με την τρόικα, ψήφισε το νόμο 4172, με το 82ο άρθρο του οποίου καρατομήθηκαν 50 ειδικότητες εκπαιδευτικών και καταργήθηκαν οι τομείς υγείας – πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών και αισθητικής – κομμωτικής στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ.
Με το μέτρο αυτό, 20 χιλιάδες μαθητές κάθε χρόνο, χάνουν τις ειδικότητες στις οποίες σπούδαζαν. Εκατοντάδες δημόσια εργαστήρια αχρηστεύτηκαν. Οι πιο σημαντικές ειδικότητες της επαγγελματικής εκπαίδευσης παραδόθηκαν βορά στους ιδιώτες (ΙΕΚ και ΣΕΚ).
2.500 εκπαιδευτικοί βιώσαν και βιώνουν αυτή τη βάρβαρη πολιτική. Πάνω από 500 συνάδελφοί μας, πολλοί και με πρόσθετα προσόντα, μετατράπηκαν σε διοικητικούς. Αρκετοί εξωθήθηκαν με βίαιο τρόπο πρόωρα στη σύνταξη, ενώ είχαν σημαντικά πράγματα ακόμα να προσφέρουν στο δημόσιο σχολείο.
1.800 εκπαιδευτικοί βρίσκονται ακόμα σε διαθεσιμότητα εδώ και 12 μήνες, μια απάνθρωπη ομηρία. Αρκετοί από αυτούς απειλούνται ακόμα και με απόλυση. Για 85 εκπαιδευτικούς από εμάς έχει σταματήσει αυθαίρετα η μισθοδοσία από 22/3/14. Σχεδόν τέσσερις μήνες χωρίς μισθό!

Κύριε Υπουργέ,
            Γνωρίζουμε πολύ καλά πως η κυβέρνηση έχει συμφωνήσει με την τρόικα να προκύψουν απολύσεις και από τη διαθεσιμότητα. Γνωρίζουμε πως για την κυβέρνηση και την τρόικα είμαστε απλά κάποια νούμερα που πρέπει να προστεθούν στις 15.000 απολύσεις εργαζομένων στο δημόσιο. Αυτό είναι καταστροφικό. Και για τους ανθρώπους και για το σχολείο.
            Στη Βουλή κύριε Υπουργέ είχατε καταψηφίσει το νόμο 4172 και τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ.
            Στην ομιλία σας μάλιστα στη Βουλή στις 16-7-13, είχατε χαρακτηρίσει τις σχετικές διατάξεις «χτύπημα στο ψαχνό». Τελικά θα είστε εσείς κύριε Υπουργέ, αυτός που θα τραβήξει τη σκανδάλη για ένα τέτοιο «χτύπημα στο ψαχνό»;
            Αλήθεια, πως αισθάνεται ο κ. Υπουργός της Παιδείας προερχόμενος μάλιστα από το χώρο του πανεπιστημίου, όταν θα είναι ο πρώτος Υπουργός που θα «βάψει με αίμα» τα χέρια του και θα βάλει την υπογραφή του στις πρώτες απολύσεις εκπαιδευτικών;
Κύριε Υπουργέ,
Όπως γνωρίζετε και εγώ, ως εκπαιδευτικός ΠΕ18-07, βρίσκομαι σε κατάσταση διαθεσιμότητας και μάλιστα στους πρώτους 85, χωρίς μισθό από 22/3/14. Γνωρίζετε το αίτημα του κλάδου μας, τον οποίο έχω την τιμή και την ευθύνη να εκπροσωπώ αυτή την περίοδο ως πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, μιας ιστορικής οργάνωσης, από τις μεγαλύτερες συνδικαλιστικές οργανώσεις στη χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη: να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς που καταργήθηκαν από τα ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ και οι καθηγητές να επανατοποθετηθούν στη θέση τους και σε κάθε περίπτωση να τοποθετηθούν ΟΛΟΙ οι συνάδελφοι σε εκπαιδευτικές θέσεις στο Υπουργείο Παιδείας και σε κάθε περίπτωση να ΜΗΝ απολυθεί κανείς. Αίτημα που σας το διατύπωσε με πρόσφατη επιστολή της και το Ευρωπαϊκό τμήμα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών, στο όνομα όλων των εκπαιδευτικών της Ευρώπης και του κόσμου.
Όπως είχα δημόσια δηλώσει με την επιστολή μου στον προκάτοχό σας, επιθυμώ να παραμείνω εκπαιδευτικός, και είτε να διδάσκω σε δημόσιο σχολείο, είτε να εκπροσωπώ τους συναδέλφους μου για όσο χρονικό διάστημα με εκλέγουν. Ο λόγος που δεν έκανα αίτηση για μετάταξη, σε αυτή τη φάση, είναι πως ο αριθμός των προκηρυγμένων θέσεων για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών υπολείπεται του αριθμού των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα. Όσο λοιπόν υπάρχουν εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα χωρίς θέση και αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της απόλυσης, θα είμαι και εγώ μαζί τους.
Σας ζητώ λοιπόν να γίνουν χωρίς καθυστέρηση, όλες οι αναγκαίες προκηρύξεις θέσεων, για να καλυφθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας ή απόλυσης.
Δεν γνωρίζω αν αντιλαμβάνεστε τη δική μου στάση, ως προέδρου της ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών, που βρίσκεται σε κοινή μοίρα με τους υπόλοιπους συναδέλφους της διαθεσιμότητας. Η δική μου ηθική, η ηθική του Δασκάλου, λέει να επιμένω και να παραμένω μαζί με τους συναδέλφους μου διεκδικώντας και πρακτικά την τοποθέτηση ΟΛΩΝ σε εκπαιδευτικές θέσεις. Θέλω να είμαι και συμβολικά η ασπίδα τους σε τούτο τον αγώνα.
Για αυτό το λόγο απαιτώ και απαιτούμε όλοι μαζί να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός. Εγώ θα είμαι ο τελευταίος ανάμεσα στους συναδέλφους μου που θα  καταλάβει θέση. Δεν ζητάω κάποια εξαίρεση και δεν καλύπτομαι πίσω από τη συνδικαλιστική μου ιδιότητα, αλλά θέλω να γνωρίζετε, κύριε Υπουργέ, ότι, αν απολύσετε έστω και έναν εκπαιδευτικό, αυτός θα είναι ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ και θα έχετε και την ευθύνη αυτής της πράξης, αλλά και την κατακραυγή σε Ελλάδα και Ευρώπη.
Επιφυλάσσομαι για την άσκηση κάθε νόμιμου δικαιώματος, δικού μου και των συναδέλφων μου.
Θέμης Κοτσιφάκης
Πρόεδρος ΔΣ ΟΛΜΕ,
 Εκπαιδευτικός ΠΕ1807

Δεν υπάρχουν σχόλια: