Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ξεκίνησε τη θρησκευτικοπολιτική καριέρα του κυριολεκτικά στα γόνατα του Νετζμετίν Ερμπακάν, ο οποίος, σημειωτέον, ως αντιπρόεδρος της κυβέρνησης ήθελε να υπερβεί τις εντολές του Κίσινγκερ και να καταλάβει ολόκληρη την Κύπρο το 1974! Οταν στις εκλογές του 1991 το Κόμμα Ευημερίας (Refah Partisi) έλαβε ποσοστό 16,88%, εκλέγοντας 62 βουλευτές επί συνόλου 450, ο πρόεδρός του Ερμπακάν κατέστρωσε το σχέδιο κατάληψης της εξουσίας, αφού πρώτα κέρδισε τους μεγάλους δήμους της Τουρκίας.
Οντως, στις εκλογές του 1994, χρησιμοποιώντας κομματικά στελέχη με υψηλή μόρφωση από την τουρκική ομογένεια των χωρών της Ευρώπης, το R.P. κατάφερε να εκλέξει δημάρχους στην Κωνσταντινούπολη, στην Αγκυρα, στην Καισάρεια, στο Ικόνιο. Με εφαλτήριο τους συγκεκριμένους δήμους, που διαχειρίζονταν δισεκατομμύρια δολάρια, το R.P. στις εκλογές του 1995 εκτόξευσε τα ποσοστά των ψήφων του από το 16.88% στο 21,38%, για να αναλάβει τα ηνία της κυβέρνησης τον Ιούνιο του 1996, σε συνεργασία με το Κόμμα του Ορθού Δρόμου (Dogru Yol Partisi), κυβέρνηση που διαλύθηκε τον Ιούνιο του 1997, ως αποτέλεσμα του μεταμοντέρνου πραξικοπήματος της 28 Φεβρουαρίου του ίδιου έτους.
Με τη διάλυση της κυβέρνησης του Ερμπακάν άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για τον επανασχεδιασμό του χώρου του πολιτικού Ισλάμ στην Τουρκία. Τότε μια ομάδα τεσσάρων «φερέλπιδων» νέων, γνωρίζοντας πλέον από πρώτο χέρι ότι ο Ερμπακάν και η παλιά γενιά αποτελούσαν κόκκινο πανί για τον στρατό και για τον διεθνή παράγοντα, άρχισε να κινείται για τη δημιουργία νέας πολιτικής κίνησης, που θα κάλυπτε τον χώρο του πολιτικού σουνιτικού Ισλάμ, η οποία, φυσικά, θα ήταν απαλλαγμένη από όλα εκείνα τα στοιχεία που θα την καθιστούσαν απωθητική για την καχύποπτη Δύση.
Οι τέσσερις νέοι ήταν οι Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, Αμπντουλάχ Γκιουλ, Μπουλέντ Αρίντς και Αμπντουλατίφ Σενέρ, με ηγέτη τον πρώτο.
Λίγους μήνες μετά την άτυπη εμφάνιση της πρωτοβουλίας, ο Ταγίπ Ερντογάν, θα κατέληγε στη φυλακή με ποινή δεκάμηνης φυλάκισης, λόγω ενός ποιήματος που απήγγειλε σε πολιτική συγκέντρωση στην πόλη Σιίρτ στις 12 Δεκεμβρίου του 1997.
Λίγο μετά θα υποχρεωνόταν να εγκαταλείψει τη χώρα μια άλλη φυσιογνωμία, που ασκούσε επιρροή στις σουνιτικές μάζες στην Τουρκία μέσω ενός δικτύου φροντιστηρίων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και ενός συγκροτήματος ΜΜΕ, που διέθετε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα, τηλεοράσεις κ.λπ. Ηταν ο ιεροκήρυκας Φετουλάχ Γκιουλέν, που διέφυγε στο εξωτερικό τον Μάρτιο του 1999 και έκτοτε ζει στην Πενσιλβάνια, χωρίς ποτέ κανείς να έχει μάθει πώς εξασφάλισε την περιπόθητη θεώρηση εισόδου και άδεια παραμονής στις ΗΠΑ!
Τελικώς, η ομάδα των τεσσάρων, εκμεταλλευόμενη τις δίκες και την εκστρατεία που έγινε από το κράτος εναντίον του Ερμπακάν και του κόμματός του, κατόρθωσε να ενσωματώσει στο Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ), που ίδρυσαν στις 14 Αυγούστου 2001, την πολιτική δυναμική του σουνιτικού Ισλάμ, με αποτέλεσμα την ανάρρηση στην εξουσία, μετά το 34,43% που έλαβε το κόμμα αυτό στις εκλογές του 2002.
Το 2007 αποχώρησε από την ομάδα των τεσσάρων ο Αμπντουλατίφ Σενέρ, ενοχλημένος από τον προσωποπαγή τρόπο με τον οποίο ασκούσε την εξουσία ο Ερντογάν.
Το ίδιο διάστημα άρχισαν να εμφανίζονται σύννεφα και στις σχέσεις του Ερντογάν με τον Αμπντουλάχ Γκιουλ.
Ο μόνος με τον οποίο συνέχισε να διατηρεί καλές σχέσεις ήταν ο Μπουλέντ Αρίντς, ο οποίος θεωρείται ο εκπρόσωπος του κινήματος Γκιουλέν στην κυβέρνηση και στο κόμμα.
Μετά τη σύσφιξη των σχέσεων του Ερντογάν με τον υπουργό Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου και τον διοικητή της ΜΙΤ Χακάν Φιντάν, αλλά και λόγω της επιρροής που άρχισαν να ασκεί σταδιακά ομάδα συμβούλων, οι οποίοι αποτελούν προσωπική επιλογή του Τούρκου πρωθυπουργού, άρχισαν να εμφανίζονται και τα σύννεφα στις σχέσεις του Ερντογάν με τον Μπουλέντ Αρίντς και, φυσικά, με το κίνημα Γκιουλέν.
Τις μέρες αυτές είναι σε εξέλιξη πρωτοφανής κόντρα ανάμεσα στον Γκιουλέν και τον Ερντογάν, με αφορμή τον νόμο που απαγορεύει τη λειτουργία των φροντιστηρίων στην Τουρκία, μέσω των οποίων έρχονται σε επαφή με τη νεολαία αλλά και με τις λαϊκές μάζες ο Γκιουλέν και οι χιλιάδες των στελεχών του κινήματος του.
Είναι προφανές ότι βρισκόμαστε προ ραγδαίων εξελίξεων στην Τουρκία, αφού ο Ερντογάν σταδιακά παραμερίζει τους παλιούς φίλους και συντρόφους και χτίζει ένα απολύτως προσωποπαγές και προσωπικό σύστημα εξουσίας στην Τουρκία.
Αν μη τι άλλο, αξίζει την προσοχή μας!
Σάββας Καλεντερίδης
για τον καθορισμό της
αξίας κάθε οχήματος. Θα λαμβάνεται υπόψη η αρχική εργοστασιακή του αξία,
όταν δηλαδή ταξινομήθηκε («πήρε πινακίδες») για πρώτη φορά η οποία και
θα απομειώνεται με βάση την παλαιότητα του αυτοκινήτου αλλά και με βάση
www.dikaiologitika.gr
www.dikaiologitika.gr
Η μελέτη είχε παραγγελθεί από την ηγεσία του υπουργείου με στόχο να
γίνει πιο δίκαια η φορολογία των αυτοκινήτων καθώς έχει διαπιστωθεί ότι
το σημερινό σύστημα φορολόγησης που βασίζεται κατά κύριο λόγο στον
κυβισμό του αυτοκινήτου δημιουργεί αδικίες.
Το πόρισμα, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει μια σειρά από προτάσεις
όπου το στοιχείο του κυβισμού δεν θα είναι το μοναδικό που θα
λαμβάνεται υπόψη για τον καθορισμό της αξίας κάθε οχήματος. Θα
λαμβάνεται υπόψη η αρχική εργοστασιακή του αξία, όταν δηλαδή
ταξινομήθηκε («πήρε πινακίδες») για πρώτη φορά η οποία και θα
απομειώνεται με βάση την παλαιότητα του αυτοκινήτου αλλά και με βάση τη
εμπορική του αξία όπως προκύπτει από ανεξάρτητες πηγές εκτίμησης τιμών
(π.χ. βάσεις δεδομένων ειδικού τύπου).
Με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της αξίας των ΙΧ θα αλλάξει και ο
τρόπος υπολογισμού των ετήσιων τεκμηρίων διαβίωσης τα οποία σήμερα
εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από τον κυβισμό (υπάρχει μόνο έκπτωση 30%
γα τα οχήματα ηλικίας από 5 έως 10 ετών και 50% για οχήματα ηλικίας άνω
των 10 ετών).
Το άλλο σημαντικό τμήμα του πορίσματος, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι
αυτό που αφορά στα τέλη κυκλοφορίας. Εντός του 2014 αναμένεται να
αλλάξει το σύστημα υπολογισμού των τελών καθώς θα δίνεται η δυνατότητα
στους φορολογούμενους που έχουν υποβάλει δήλωση ακινησίας («έχουν
καταθέσει πινακίδες») να παίρνουν πίσω τις πινακίδες και να πληρώνουν
τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που υπολείπονται έως το τέλος του
έτους. Με το σημερινό καθεστώς ακόμη και το Δεκέμβριο να άρει την
ακινησία ενός ΙΧ ο φορολογούμενος, καταβάλει τέλη κυκλοφορίας για το
σύνολο του έτους.
Όλες οι επερχόμενες αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων έχουν ήδη
τεθεί υπόψη των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας για διαπραγμάτευση και
έγκριση καθώς θα έχουν, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, και
δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια θα επηρεάσουν την πορεία των
φορολογικών εσόδων. Αυτό που έχει τονισθεί είναι ότι δεν θα υπάρξει
σημαντική διαφορά, ωστόσο, η τρόικα έχει ξεκαθαρίσει στο υπουργείο
Οικονομικών ότι οι αλλαγές δεν θα πρέπει να ανοίξουν τρύπες στον
προϋπολογισμό.
Σε κάθε περίπτωση, από τις αλλαγές πρόκειται να επιβαρυνθούν οχήματα
σημαντικής εργοστασιακής αξίας τα οποία όμως είναι μεσαίου ή σχετικά
υψηλότερου κυβισμού (π.χ. 1.600 έως 1800 κυβικά) ενώ θα υπάρξουν
σχετικές ελαφρύνσεις για αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού και κάποιας
ηλικίας τα οποία σήμερα βρίσκονται λόγω φορολογικών επιβαρύνσεων
ουσιαστικά εκτός αγοράς.
πηγή: capital.gr
www.dikaiologitika.gr
www.dikaiologitika.gr
Η μελέτη είχε παραγγελθεί από την ηγεσία του υπουργείου με στόχο να
γίνει πιο δίκαια η φορολογία των αυτοκινήτων καθώς έχει διαπιστωθεί ότι
το σημερινό σύστημα φορολόγησης που βασίζεται κατά κύριο λόγο στον
κυβισμό του αυτοκινήτου δημιουργεί αδικίες.
Το πόρισμα, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει μια σειρά από προτάσεις
όπου το στοιχείο του κυβισμού δεν θα είναι το μοναδικό που θα
λαμβάνεται υπόψη για τον καθορισμό της αξίας κάθε οχήματος. Θα
λαμβάνεται υπόψη η αρχική εργοστασιακή του αξία, όταν δηλαδή
ταξινομήθηκε («πήρε πινακίδες») για πρώτη φορά η οποία και θα
απομειώνεται με βάση την παλαιότητα του αυτοκινήτου αλλά και με βάση τη
εμπορική του αξία όπως προκύπτει από ανεξάρτητες πηγές εκτίμησης τιμών
(π.χ. βάσεις δεδομένων ειδικού τύπου).
Με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της αξίας των ΙΧ θα αλλάξει και ο
τρόπος υπολογισμού των ετήσιων τεκμηρίων διαβίωσης τα οποία σήμερα
εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από τον κυβισμό (υπάρχει μόνο έκπτωση 30%
γα τα οχήματα ηλικίας από 5 έως 10 ετών και 50% για οχήματα ηλικίας άνω
των 10 ετών).
Το άλλο σημαντικό τμήμα του πορίσματος, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι
αυτό που αφορά στα τέλη κυκλοφορίας. Εντός του 2014 αναμένεται να
αλλάξει το σύστημα υπολογισμού των τελών καθώς θα δίνεται η δυνατότητα
στους φορολογούμενους που έχουν υποβάλει δήλωση ακινησίας («έχουν
καταθέσει πινακίδες») να παίρνουν πίσω τις πινακίδες και να πληρώνουν
τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που υπολείπονται έως το τέλος του
έτους. Με το σημερινό καθεστώς ακόμη και το Δεκέμβριο να άρει την
ακινησία ενός ΙΧ ο φορολογούμενος, καταβάλει τέλη κυκλοφορίας για το
σύνολο του έτους.
Όλες οι επερχόμενες αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων έχουν ήδη
τεθεί υπόψη των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας για διαπραγμάτευση και
έγκριση καθώς θα έχουν, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, και
δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια θα επηρεάσουν την πορεία των
φορολογικών εσόδων. Αυτό που έχει τονισθεί είναι ότι δεν θα υπάρξει
σημαντική διαφορά, ωστόσο, η τρόικα έχει ξεκαθαρίσει στο υπουργείο
Οικονομικών ότι οι αλλαγές δεν θα πρέπει να ανοίξουν τρύπες στον
προϋπολογισμό.
Σε κάθε περίπτωση, από τις αλλαγές πρόκειται να επιβαρυνθούν οχήματα
σημαντικής εργοστασιακής αξίας τα οποία όμως είναι μεσαίου ή σχετικά
υψηλότερου κυβισμού (π.χ. 1.600 έως 1800 κυβικά) ενώ θα υπάρξουν
σχετικές ελαφρύνσεις για αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού και κάποιας
ηλικίας τα οποία σήμερα βρίσκονται λόγω φορολογικών επιβαρύνσεων
ουσιαστικά εκτός αγοράς.
πηγή: capital.gr
www.dikaiologitika.gr
www.dikaiologitika.gr
Αλλαγές στη φορολογία
των αυτοκινήτων
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
2013-11-25
Αξιολόγηση:5
1
2
3
4
5
(1 Ψήφος)
Αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων Αλλαγές στη φορολογία των
αυτοκινήτων
Αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων
Αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων αναμένονται να θεσπιστούν το
επόμενο διάστημα αφού η μελέτη για το θέμα από ειδική επιτροπή που είχε
συσταθεί , είναι στα χέρια του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη.
Η μελέτη είχε παραγγελθεί από την ηγεσία του υπουργείου με στόχο να
γίνει πιο δίκαια η φορολογία των αυτοκινήτων καθώς έχει διαπιστωθεί ότι
το σημερινό σύστημα φορολόγησης που βασίζεται κατά κύριο λόγο στον
κυβισμό του αυτοκινήτου δημιουργεί αδικίες.
Το πόρισμα, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει μια σειρά από προτάσεις
όπου το στοιχείο του κυβισμού δεν θα είναι το μοναδικό που θα
λαμβάνεται υπόψη για τον καθορισμό της αξίας κάθε οχήματος. Θα
λαμβάνεται υπόψη η αρχική εργοστασιακή του αξία, όταν δηλαδή
ταξινομήθηκε («πήρε πινακίδες») για πρώτη φορά η οποία και θα
απομειώνεται με βάση την παλαιότητα του αυτοκινήτου αλλά και με βάση τη
εμπορική του αξία όπως προκύπτει από ανεξάρτητες πηγές εκτίμησης τιμών
(π.χ. βάσεις δεδομένων ειδικού τύπου).
Με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της αξίας των ΙΧ θα αλλάξει και ο
τρόπος υπολογισμού των ετήσιων τεκμηρίων διαβίωσης τα οποία σήμερα
εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από τον κυβισμό (υπάρχει μόνο έκπτωση 30%
γα τα οχήματα ηλικίας από 5 έως 10 ετών και 50% για οχήματα ηλικίας άνω
των 10 ετών).
Το άλλο σημαντικό τμήμα του πορίσματος, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι
αυτό που αφορά στα τέλη κυκλοφορίας. Εντός του 2014 αναμένεται να
αλλάξει το σύστημα υπολογισμού των τελών καθώς θα δίνεται η δυνατότητα
στους φορολογούμενους που έχουν υποβάλει δήλωση ακινησίας («έχουν
καταθέσει πινακίδες») να παίρνουν πίσω τις πινακίδες και να πληρώνουν
τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που υπολείπονται έως το τέλος του
έτους. Με το σημερινό καθεστώς ακόμη και το Δεκέμβριο να άρει την
ακινησία ενός ΙΧ ο φορολογούμενος, καταβάλει τέλη κυκλοφορίας για το
σύνολο του έτους.
Όλες οι επερχόμενες αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων έχουν ήδη
τεθεί υπόψη των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας για διαπραγμάτευση και
έγκριση καθώς θα έχουν, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, και
δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια θα επηρεάσουν την πορεία των
φορολογικών εσόδων. Αυτό που έχει τονισθεί είναι ότι δεν θα υπάρξει
σημαντική διαφορά, ωστόσο, η τρόικα έχει ξεκαθαρίσει στο υπουργείο
Οικονομικών ότι οι αλλαγές δεν θα πρέπει να ανοίξουν τρύπες στον
προϋπολογισμό.
Σε κάθε περίπτωση, από τις αλλαγές πρόκειται να επιβαρυνθούν οχήματα
σημαντικής εργοστασιακής αξίας τα οποία όμως είναι μεσαίου ή σχετικά
υψηλότερου κυβισμού (π.χ. 1.600 έως 1800 κυβικά) ενώ θα υπάρξουν
σχετικές ελαφρύνσεις για αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού και κάποιας
ηλικίας τα οποία σήμερα βρίσκονται λόγω φορολογικών επιβαρύνσεων
ουσιαστικά εκτός αγοράς.
πηγή: capital.gr
www.dikaiologitika.gr
www.dikaiologitika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου