ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ

Φοβάμαι μήπως χαθεί η ιδεολογία στη γη και γίνουμε ανθρωπάκια που θα θέλουμε να καλοπεράσουμε, που θα θέλουμε να κάνουμε καταναλωτική ζωή.

Κι εμείς οι Έλληνες ακόμα, να χάσουμε αυτό που λέγεται αξιοπρέπεια, αυτό που λέγεται αγωνιστικότητα. Ναι, αυτό φοβάμαι περισσότερο από όλα…”

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ…

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

Ακραίος αυταρχισμός: Τέθηκε σε αργία η φιλόλογος Ιφιγένεια Γεωργάλα

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε ΑΙΓΑΛΕΩ

Ρήγα Φερραίου 20
Αιγάλεω 27-10-2013
ΠΡΟΣ:  Μέλη του Συλλόγου μας , Δ.Σ της Δ.Ο.Ε, Συλλόγους  Εκπαιδευτικών Π.Ε
Θέμα: Ψήφισμα συμπαράστασης στη συναδέλφισσα Ιφιγένεια Γεωργάλα
       Με μια νέα παραπομπή σε πειθαρχικό  και θέση σε αργία συναδέλφου το Υπουργείο Παιδείας  φρόντισε  να μας υπενθυμίσει  ότι  ο αυταρχισμός και  η αντιδημοκρατική   κατρακύλα  είναι βασικές   επιλογές  του που χαρακτηρίζουν και  θα χαρακτηρίζουν  τη βάρβαρη και αντικοινωνική πολιτική που ασκεί  σε βάρος  της δημόσιας εκπαίδευσης.  Με απόφαση που  υπογράφεται από τον Υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, τέθηκε σε αργία και παραπέμπεται στο πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο η συνάδελφος Ιφιγένεια Γεωργάλα, φιλόλογος στο Γενικό  Λύκειο Αίγινας  και αποσπασμένη  στο τοπικό Ιστορικό Αρχείο του νησιού μέχρι την 1/9/2013. Η παραπομπή έγινε με το σκεπτικό ότι ζήτησε κανονική άδεια σε περίοδο που είχε προγραμματιστεί η μεταφορά του τοπικού ιστορικού Αρχείου από το Καποδιστριακό Κυβερνείο στο  Δημοτικό Σχολείο Βαθέος , επιλογή που στην ουσία σήμανε και το κλείσιμο του ιστορικού Αρχείου για το νησί.  Πολίτες από την τοπική κοινωνία αντέδρασαν στον τρόπο που έγινε η μεταφορά όσο και στην επιλογή του Υπουργείου για  κλείσιμο του Αρχείου.
   Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θέλησε ν΄ «απαντήσει» στις  αντιστάσεις αυτές της τοπικής  κοινωνίας  με τον τρόπο που αυτή γνωρίζει : τον ακραίο αυταρχισμό και την τρομοκράτηση. Τέθηκαν σε αργία και παραπέμφθηκαν στο πειθαρχικό τόσο η διευθύντρια του Αρχείου όσο και η συνάδελφος Ιφιγένεια Γεωργάλα αποσπασμένη εκπαιδευτικός στο αρχείο,  με κατηγορίες που θεωρούμε ανυπόστατες όσο και εκδικητικές. Θυμίζει άλλες εποχές και είναι ντροπή να παραπέμπεται στο πειθαρχικό και να τίθεται σε  αργία η συνάδελφος  μόνο και μόνο γιατί ζήτησε την κανονική της άδεια  με την κατηγορία της παράβασης υπαλληλικού καθήκοντος  και της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς υπαλλήλου εντός υπηρεσίας, όταν μάλιστα την ημέρα της μεταφοράς του αρχείου, αλλά και τις προηγούμενες μέρες ήταν κανονικά στην εργασία της και συνέβαλε στη μεταφορά του Αρχείου, με δουλειά αρκετών ωρών και μετά τη λήξη του εργασιακού της ωραρίου. Αποτελεί απόδειξη ακραίας αυταρχικότητας  να της  διατυπώνεται η κατηγορία της άρνησης εκτέλεσης υπηρεσίας,  επειδή δεν βρήκε κλειδαρά ν’ ανοίξει τα  γραφεία του Αρχείου, την ώρα που η διευθύντρια ήταν άρρωστη και είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο.
   Η περίπτωση της συναδέλφου Ιφιγένειας Γεωργάλα είναι ενδεικτική του τρόπου και του σκοπού με τον οποίο λειτουργούν οι πειθαρχικές διαδικασίες σήμερα: ως μηχανισμοί παραγωγής απολύσεων στο δημόσιο με βάση τις απαιτήσεις του μνημονίου και τρόικας. Με βάση αυτή την επιλογή  οι εργαζόμενοι του  δημόσιο βρίσκονται κάτω από την απειλή της πειθαρχικής δίωξης και της αργίας ακόμα και με τις πιο ανυπόστατες και αυθαίρετες καταγγελίες. Η εξαιρετικά αόριστη κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς υπαλλήλου εντός και εκτός υπηρεσίας» που αναβαθμίστηκε με τον μνημονιακό νόμο 4057/12,  λύνει τα χέρια της εξουσίας για κάθε είδους δίωξη και αυθαιρεσία. Δίωξη πολιτική ή συνδικαλιστική, τρομοκράτηση αντιστάσεων ως και προσωπική αντεκδίκηση.
Το κράτος έκτακτης ανάγκης του Μνημονίου  μαζί  με την εργασιακή και κοινωνική εξόντωση εκπαιδευτικών, προωθεί την πλήρη απαξίωση των δικαιωμάτων και των ελευθεριών. Με την αναθεώρηση του πειθαρχικού Δικαίου που έφερε ο νόμος  4057/12 το τεκμήριο της αθωότητας ουσιαστικά μετατράπηκε σε τεκμήριο ενοχής  και το καθεστώς της αργίας ενεργοποιείται για τους πιο απίθανους λόγους.
Καταδικάζουμε την πειθαρχική δίωξη της συναδέλφου Ιφιγένειας Γεωργάλα  και την υπαγωγή  της σε αργία. Ζητάμε άμεσα να σταματήσουν και οι δύο διαδικασίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: