ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ

Φοβάμαι μήπως χαθεί η ιδεολογία στη γη και γίνουμε ανθρωπάκια που θα θέλουμε να καλοπεράσουμε, που θα θέλουμε να κάνουμε καταναλωτική ζωή.

Κι εμείς οι Έλληνες ακόμα, να χάσουμε αυτό που λέγεται αξιοπρέπεια, αυτό που λέγεται αγωνιστικότητα. Ναι, αυτό φοβάμαι περισσότερο από όλα…”

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ…

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011

Θεσσαλονίκη - Περαία 35΄ εν πλω



Καραβάκια - εξπρές, που θα εκτελούν τη διαδρομή από το κέντρο της πόλης μέχρι την Περαία σε 35 λεπτά, με δύο ενδιάμεσες στάσεις, προτείνει η νέα μελέτη βιωσιμότητας για την αστική θαλάσσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης.
Η βασική διαδρομή θα αρχίζει από την Πλατεία Ελευθερίας και μέχρι τον τερματικό σταθμό της Περαίας θα υπάρχουν στάσεις στο Μέγαρο Μουσικής (Ποσειδώνιο) και στη Μαρίνα Καλαμαριάς. Η τιμή του εισιτηρίου θα διαμορφωθεί ανάμεσα στο 1,5 και τα 3 ευρώ και τα δρομολόγια θα εκτελούνται κάθε 15 ή 20 λεπτά.
Σύμφωνα με την εκτίμηση των μελετητών για την επιβατική κίνηση, τις πρωινές ώρες αιχμής θα εξυπηρετούνται 1.259 επιβάτες από τα δρομολόγια που θα γίνονται κάθε 15 λεπτά με τιμή εισιτηρίου 2 ευρώ. Παράλληλα υπολογίζεται ότι η μέση πληρότητα θα φτάσει το 62%, η οποία μεταφράζεται σε 15.000 επιβάτες την ημέρα και 5.400.000 ετησίως.
Οι προτάσεις αυτές παρουσιάστηκαν χθες από τους μελετητές σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης, παρουσία του τέως υφυπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Σπύρου Βούγια, του γ.γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θύμιου Σώκου, του αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολου Τζιτζικώστα και των δημάρχων Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, Θερμαϊκού Γιάννη Αλεξανδρή και Καλαμαριάς Θεοδόση Μπακογλίδη.

Εναλλακτικά σενάρια. Παρουσιάστηκαν επίσης εναλλακτικά σενάρια όσον αφορά τις επεκτάσεις της γραμμής και την αύξηση των στάσεων. Υπολογίστηκε, λοιπόν, ότι η επιβατική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 30% αν στις στάσεις της θαλάσσιας συγκοινωνίας προστεθεί το Καλοχώρι, όπου πιθανόν να μεταφερθεί η Διεθνής Εκθεση. Πάντως οι μελετητές εμφανίστηκαν κατηγορηματικοί σε ό,τι αφορά τον αριθμό των στάσεων, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να είναι περιορισμένος, δεδομένου ότι η αύξηση του χρόνου διαδρομής επηρεάζει αρνητικά την επιβατική κίνηση.
Σχετικά με το χρηματοοικονομικό μοντέλο, η μελέτη προτείνει το Δημόσιο να αναλάβει την κατασκευή των λιμενικών υποδομών με υπολογιζόμενο κόστος 4,6 εκατ. ευρώ, ενώ ο ιδιώτης τη συμπλήρωση των υποδομών, την προμήθεια των πλοίων (που μεταφράζεται σε 7 εκατ. ευρώ για επτά πλοία διακοσίων θέσεων το καθένα, που θα απαιτούνται για τη γραμμή), τη συντήρησή των πλοίων και των υποδομών και την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων.
Με αυτά τα δεδομένα ο κ. Βούγιας επισήμανε ότι η γραμμή είναι βιώσιμη και ε'ιπε ότι γίνεται προσπάθεια για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ή άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: