ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ
Φοβάμαι μήπως χαθεί η ιδεολογία στη γη και γίνουμε ανθρωπάκια που θα θέλουμε να καλοπεράσουμε, που θα θέλουμε να κάνουμε καταναλωτική ζωή.
Κι εμείς οι Έλληνες ακόμα, να χάσουμε αυτό που λέγεται αξιοπρέπεια, αυτό που λέγεται αγωνιστικότητα. Ναι, αυτό φοβάμαι περισσότερο από όλα…”
ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ…
Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010
Μεγας πολιτικός και οραματιστης. Δεν μπορει η εποχή του να συγκριθεί με την σημερινή
Κάποιοι τον θυμούνται για το ‘Δυστυχώς επτωχεύσαμεν’, το τόσο επίκαιρο και σήμερα που αποτελει τεραστια αδικία για έναν τόσο μεγάλο πολιτικό
Στην πραγματικότητα, ο Τρικούπης υπήρξε πολιτικός-κόσμημα για την Ελλάδα, και σίγουρα μπροστά από την εποχή του.
Μερικά απο τα επιτευγματα του
1) 1867 ως υπουργός Εξωτερικών υπέγραψε σύμφωνο αμυντικής συνεργασίας με τον ηγεμόνα Μιχαήλ της Σερβίας.
2) 1880 μείωσε τη στρατιωτική θητεία σε ένα έτος αντί τριών που ήταν μέχρι τότε.
3) 1882 αναδιοργάνωσε την αστυνομία, την αγροφυλακή και τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων.
4) Θέσπισε νόμους για προσόντα, μονιμότητα και προαγωγή δημοσίων υπαλλήλων.
6) Αποφάσισε την αποξήρανση της λίμνης Κωπαΐδας και τη δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το 1882 υπήρχαν σε λειτουργία μόνο 9 περίπου χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής που συνέδεαν την Αθήνα (Θησείο) με το επίνειό της, τον Πειραιά, το 1893 λειτουργούσαν 914 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών και άλλα 490 ήταν υπό κατασκευή. Για τη χρηματοδότηση των έργων πήρε δύο μεγάλα δάνεια και επέβαλε φορολογία στον καπνό και το κρασί.
7) διάνοιξη της Διώρυγας της Κορίνθου επετεύχθη χάρη στον Τρικούπη, ο οποίος και την εγκαινίασε το 1893.
8) έδωσε ιδιαίτερη σημασία στην ανάπτυξη της παιδείας.
9) μείωσε τον αριθμό των βουλευτών από 240 σε 150 (το κατώτατο όριο που προέβλεπε τότε το Σύνταγμα)
10) ενίσχυσε το Βασιλικό Ναυτικό με παραγγελία τριών μεγάλων πλοίων, των θωρηκτών Ύδρα, Σπέτσαι και Ψαρά, για τη χρηματοδότηση των οποίων αναγκάστηκε να πάρει και άλλο ένα δάνειο.
11) Η Αρχή της Δεδηλωμένης, που εμπνεύστηκε και ουσιαστικά υπαγόρευσε στον τότε εκπρόσωπο της μοναρχίας ο Χαρίλαος Τρικούπης, αποτελεί και το διαβατήριό του για την αιωνιότητα της πολιτικής ιστορίας της Ελλάδας
Χαρακτηριστικό της προοδευτικότητάς του είναι το παράτολμο, για την εποχή του, όραμά του για τη ζεύξη του στενού Ρίου-Αντιρρίου, ιδέα που υλοποιήθηκε πάνω από έναν αιώνα αργότερα, το 2004, με την κατασκευή της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, στην οποία δόθηκε το όνομά του στις 25 Μαΐου 2007.
Γενικότερα, η δράση του Χαρίλαου Τρικούπη στην Ελλάδα, θεωρείται ως μία από τις πιο καθοριστικές για τη μετάβαση της χώρας στον 20ο αιώνα. Το έργο του προκάλεσε πολλές φορές διχογνωμίες και αντιδράσεις την εποχή εκείνη, όμως τα αποτελέσματά του σε πολλές περιπτώσεις είναι ορατά ακόμα και στη σύγχρονη και μεταγενέστερη Ελλάδα.
Συνοψίζοντας, ο Χαρίλαος Τρικούπης υλοποίησε πολλά έργα στη χώρα με στόχο τον εκσυγχρονισμό της και γι' αυτό αποτελεί αναμφίβολα έναν από τους μεγαλύτερους πολιτικούς που πέρασαν από αυτή.
Τέλος ηταν μια πτωχευση όπου τα χρήματα δόθηκαν στην Ελλάδα και προς χρηση του λαού της και δεν μπηκαν σε τσέπες ημετερων .
Επίσης σημαντικό ρόλο στην πτωχευση έπαιξε άλλο ένα ξενόφερτο σιχαμερό παλάτι που εσπρωξε προς την πτωχευση ενα εθνοςγια προσωπικό και οικονομικό οφελος του βασιλιά Γεώργιου που αισχροκέρδισε με ομόλογα και χρεόγραφα της εποχής
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου