Αλλον έναν λόγο νακαυχιέται θα αποκτήσει πολύ σύντοµα η Κίνα. Με βάση ενα πολύ φιλόδοξο σχέδιο, τα επόµενα έξι χρόνια στη Νότια Κίνα θα δεσπόζει η µεγαλύτερη πόλη στον κόσµο, µεγέθους περίπου 100 φορές όσο η Αθήνα.
Η νέα µεγαλούπολη θα είναι το αποτέλεσµα της συνένωσης εννέα ήδη µεγάλων πόλεων στο ∆έλτα του ποταµού Ζου Ζιανγκ. Ο πληθυσµός της θα φθάνει περίπου τα 48 εκατοµµύρια και θα εκτείνεται σε 40.000 τ.χλµ. Στόχος, σύµφωνα µε τους εµπνευστές του σχεδίου, είναι η ευκολότερη µετακίνηση και η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Για τον λόγο αυτόν ένα σηµαντικόποσό της τάξεως των 220 εκατοµµυρίων ευρώ θα δαπανηθεί για την αναβάθµιση των µεταφορών, των τοµέων ύδρευσης και ενέργειας αλλά και των τηλεπικοινωνιών. «Η ιδέα είναι, όταν οι πόλεις συνενωθούν,οι πολίτες να µπορούν να ταξιδεύουν ελεύθερα και να µπορούν να χρησιµοποιούν τις υγειονοµικές και όλες συνολικά τις υπηρεσίες, όπου κιαν κατοικούν», εξηγεί στην «Daily Mail» η Μα Σιανγκµίνγκ, βασική σύµβουλος του σχεδίου.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟΝ το σιδηροδροµικό δίκτυο θα επεκταθεί µε 29 νέες σιδηροδροµικές γραµµές, καλύπτοντας συνολικά έκταση 5.000 τ.χλµ. και µειώνοντας τον χρόνο µετακίνησης από τη µια πόλη στην άλλη στη µία ώρα. Επιπλέον, προσθέτει η Μα, θα κατασκευαστεί µια νέα σιδηροδροµική γραµµή που θα συνδέει το κέντρο της µητρόπολης µε το γειτονικό Χονγκ Κονγκ. Στο πλαίσιο της εύκολης και απλής µετακίνησης, οι πολίτες θα χρησιµοποιούν µια κάρτα γενικής χρήσης.
Πέραν όλων αυτών,όµως, οι ιθύνοντες οραµατίζονται µια πόλη δίκαιη για όλους τους πολίτες. «Η νέα υπερ-πόλη θα συµβάλει στην ανάπτυξη της βιοµηχανίας. Αλλά και η διανοµή των θέσεων εργασίαςκαι των δηµόσιων υπηρεσιών θα γίνε ται µε πιο δίκαιο τρόπο», επισηµαίνει η Μα, εξηγώντας πως οι κάτοικοι θα έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν σε ποια πόλη θα εξυπηρετηθούν ή µέσω του Ιντερνετ να πληροφορηθούν λ.χ. σε ποιο νοσοκοµείο υπάρχουν περισσότερα ελεύθερα κρεβάτια.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΙΖΟΝ θέµα της µόλυνσης, η οποία είναιιδιαίτερα αυξηµένη στο ∆έλτα του ποταµού Ζου Ζιανγκ λόγω της εκβιοµηχάνισης της περιοχής, οι υπεύθυνοι του σχεδιασµού υποστηρίζουν ότι θα αντιµετωπιστεί βάσει µιας ενιαίας πολιτικής, όπως επίσηςκοινές σε όλη τη µητρόπολη θα είναι οι τιµές του πετρελαίου και του ηλεκτρικού. Αν και όλα µοιάζουν να έχουν προγραµµατιστεί µε κάθε λεπτοµέρεια, γρίφος παραµένει ακόµη το όνοµα που θα φέρει το νέο αστικό και εµπορικό κέντρο της Κίνας. Οπως εξηγεί η Μα, η µεγαλούπολη δεν µπορεί να φέρει το όνοµα καµίας από τις εννέα πόλεις, διότι καµία δεν βρίσκεται στην καρδιά της.
Η νέα µεγαλούπολη θα είναι το αποτέλεσµα της συνένωσης εννέα ήδη µεγάλων πόλεων στο ∆έλτα του ποταµού Ζου Ζιανγκ. Ο πληθυσµός της θα φθάνει περίπου τα 48 εκατοµµύρια και θα εκτείνεται σε 40.000 τ.χλµ. Στόχος, σύµφωνα µε τους εµπνευστές του σχεδίου, είναι η ευκολότερη µετακίνηση και η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Για τον λόγο αυτόν ένα σηµαντικόποσό της τάξεως των 220 εκατοµµυρίων ευρώ θα δαπανηθεί για την αναβάθµιση των µεταφορών, των τοµέων ύδρευσης και ενέργειας αλλά και των τηλεπικοινωνιών. «Η ιδέα είναι, όταν οι πόλεις συνενωθούν,οι πολίτες να µπορούν να ταξιδεύουν ελεύθερα και να µπορούν να χρησιµοποιούν τις υγειονοµικές και όλες συνολικά τις υπηρεσίες, όπου κιαν κατοικούν», εξηγεί στην «Daily Mail» η Μα Σιανγκµίνγκ, βασική σύµβουλος του σχεδίου.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟΝ το σιδηροδροµικό δίκτυο θα επεκταθεί µε 29 νέες σιδηροδροµικές γραµµές, καλύπτοντας συνολικά έκταση 5.000 τ.χλµ. και µειώνοντας τον χρόνο µετακίνησης από τη µια πόλη στην άλλη στη µία ώρα. Επιπλέον, προσθέτει η Μα, θα κατασκευαστεί µια νέα σιδηροδροµική γραµµή που θα συνδέει το κέντρο της µητρόπολης µε το γειτονικό Χονγκ Κονγκ. Στο πλαίσιο της εύκολης και απλής µετακίνησης, οι πολίτες θα χρησιµοποιούν µια κάρτα γενικής χρήσης.
Πέραν όλων αυτών,όµως, οι ιθύνοντες οραµατίζονται µια πόλη δίκαιη για όλους τους πολίτες. «Η νέα υπερ-πόλη θα συµβάλει στην ανάπτυξη της βιοµηχανίας. Αλλά και η διανοµή των θέσεων εργασίαςκαι των δηµόσιων υπηρεσιών θα γίνε ται µε πιο δίκαιο τρόπο», επισηµαίνει η Μα, εξηγώντας πως οι κάτοικοι θα έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν σε ποια πόλη θα εξυπηρετηθούν ή µέσω του Ιντερνετ να πληροφορηθούν λ.χ. σε ποιο νοσοκοµείο υπάρχουν περισσότερα ελεύθερα κρεβάτια.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΙΖΟΝ θέµα της µόλυνσης, η οποία είναιιδιαίτερα αυξηµένη στο ∆έλτα του ποταµού Ζου Ζιανγκ λόγω της εκβιοµηχάνισης της περιοχής, οι υπεύθυνοι του σχεδιασµού υποστηρίζουν ότι θα αντιµετωπιστεί βάσει µιας ενιαίας πολιτικής, όπως επίσηςκοινές σε όλη τη µητρόπολη θα είναι οι τιµές του πετρελαίου και του ηλεκτρικού. Αν και όλα µοιάζουν να έχουν προγραµµατιστεί µε κάθε λεπτοµέρεια, γρίφος παραµένει ακόµη το όνοµα που θα φέρει το νέο αστικό και εµπορικό κέντρο της Κίνας. Οπως εξηγεί η Μα, η µεγαλούπολη δεν µπορεί να φέρει το όνοµα καµίας από τις εννέα πόλεις, διότι καµία δεν βρίσκεται στην καρδιά της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου