Κίνδυνος-θάνατος μπορεί να αποβεί ένα απλό και αθώο SΜS για τους πεζούς, σύμφωνα με βρετανική έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας. Οπως εξηγεί η Τζοάνα Λούμντσεν του Πανεπιστημίου του Αστον στο Μπέρμιγχαμ, η αποστολή μηνυμάτων SΜS την ώρα που περπατάμε μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα σοβαρούς ή ακόμη και μοιραίους τραυματισμούς, αφού αποσπά σχεδόν όλη την προσοχή μας.
«Ενας στους δέκα χρήστες κινητών τηλεφώνων έχει ήδη τραυματιστεί, έστω και ελάχιστα, από αμέλεια ή απροσεξία του στον δρόμοτην ώρα που πληκτρολογούσε μήνυμα σε κάποιον»
Για τις ανάγκες της έρευνας εθελοντές προέβησαν σε ένα πείραμα. Ακολούθησαν ένα φωτεινό μονοπάτι την ώρα που πληκτρολογούσαν ένα μήνυμα στο κινητό τους. Γύρω τους άναβαν διάφορες ενδείξεις που τους προειδοποιούσαν για πιθανό κίνδυνο. Η επιστήμονας παρατήρησε ότι οι εθελοντές αδυνατούσαν λόγω της προσήλωσης στο κινητό τους τηλέφωνο να προσέξουν έναν στους πέντε πιθανούς κινδύνους για τη σωματική τους ακεραιότητα.
«Αυτό σημαίνει ότισε όρους καθημερινότηταςένας πεζός που πληκτρολογεί μήνυμα την ώρα που περπατάειαδυνατεί να προσέξει ένα στα πέντε φανάρια, στύλους, ακόμη και διερχόμενα αυτοκίνητα» επισημαίνει η δρ Λούμντσεν, προσθέτοντας πως τα κινητά τηλέφωνα είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε απαιτούν όλη μας την προσοχή, οπότε είναι λογικό, όταν γράφουμε ένα SΜS, μεγάλο μέρος του εγκεφάλου μας να είναι προσηλωμένο μόνο στη συγκεκριμένη συσκευή.
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο αμερικανικό ινστιτούτο έρευνας για την ασφάλεια, η αποστολή SΜS αυξάνει τον κίνδυνο της σύγκρουσης πολύ περισσότερο από όσο είχαν συμπεράνει προηγούμενες μελέτες, καθώς οι αυτοκινητιστές σταματούν να κοιτάζουν τον δρόμο για πολύ περισσότερο χρόνο από ό,τι όταν συνομιλούν στα κινητά τους.
«Ενας στους δέκα χρήστες κινητών τηλεφώνων έχει ήδη τραυματιστεί, έστω και ελάχιστα, από αμέλεια ή απροσεξία του στον δρόμοτην ώρα που πληκτρολογούσε μήνυμα σε κάποιον»
Για τις ανάγκες της έρευνας εθελοντές προέβησαν σε ένα πείραμα. Ακολούθησαν ένα φωτεινό μονοπάτι την ώρα που πληκτρολογούσαν ένα μήνυμα στο κινητό τους. Γύρω τους άναβαν διάφορες ενδείξεις που τους προειδοποιούσαν για πιθανό κίνδυνο. Η επιστήμονας παρατήρησε ότι οι εθελοντές αδυνατούσαν λόγω της προσήλωσης στο κινητό τους τηλέφωνο να προσέξουν έναν στους πέντε πιθανούς κινδύνους για τη σωματική τους ακεραιότητα.
«Αυτό σημαίνει ότισε όρους καθημερινότηταςένας πεζός που πληκτρολογεί μήνυμα την ώρα που περπατάειαδυνατεί να προσέξει ένα στα πέντε φανάρια, στύλους, ακόμη και διερχόμενα αυτοκίνητα» επισημαίνει η δρ Λούμντσεν, προσθέτοντας πως τα κινητά τηλέφωνα είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε απαιτούν όλη μας την προσοχή, οπότε είναι λογικό, όταν γράφουμε ένα SΜS, μεγάλο μέρος του εγκεφάλου μας να είναι προσηλωμένο μόνο στη συγκεκριμένη συσκευή.
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο αμερικανικό ινστιτούτο έρευνας για την ασφάλεια, η αποστολή SΜS αυξάνει τον κίνδυνο της σύγκρουσης πολύ περισσότερο από όσο είχαν συμπεράνει προηγούμενες μελέτες, καθώς οι αυτοκινητιστές σταματούν να κοιτάζουν τον δρόμο για πολύ περισσότερο χρόνο από ό,τι όταν συνομιλούν στα κινητά τους.
Το 74% όλων των χρηστών κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως (δηλαδή τα 2,4 δισ. εκ των συνολικά 3,3 δισ. κατόχων) χρησιμοποιούν καθημερινά SΜS.
Το παγκόσμιο ρεκόρ χρήσης SΜS κατέχουν οι Φιλιππίνες με 142 δισ. μηνύματα τον χρόνο, σχεδόν 27 SΜS καθημερινά ανά κάτοικο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου