ΣΤΗ ∆ΕΥΤΕΡΗ µεγαλύτερη οικονοµία παγκοσµίως το 2010 αναδείχτηκε η Κίνα αποσπώντας τη θέση αυτή από την Ιαπωνία, η οποία την κατείχεαπό το 1968. Σύµφωνα µε την ιαπωνική κυβέρνηση, το ονοµαστικό ΑΕΠ της Ιαπωνίας ανήλθε σε 5.474,2 δισ. δολάρια ενώ το ΑΕΠ της Κίνας είχε φτάσει αντίστοιχα τα 5.878,6 δισ. δολάρια. Ετσι, η κινεζική οικονοµία ξεπέρασε αυτήν της Ιαπωνίας το 2010 και βρέθηκε µόλις µία θέση πίσω από τις ΗΠΑ.
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ της Κίνας τρέχειεδώ και χρόνια µε ρυθµό που προσεγγίζει ή ξεπερνά το 10%, ενώ το 2010 το ΑΕΠ της αυξήθηκε κατά 10,3%. Αντίθετα,η οικονοµία της Ιαπωνίας επλήγη σοβαρά από την παγκόσµια οικονοµική ύφεση και, αν και σηµείωσεανάκαµψη το 2010 µε τον ρυθµό ανάπτυξηςνα φτάνει το 3,9%, δεν κατάφερε να διατηρήσει τη δεύτερη θέση έναντι της Κίνας.
Μάλιστα, η Κίνα θεωρείται σήµερα η µεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων αλλά και η µεγαλύτερη χώρα σε κατανάλωση ενέργειας. Ειδικοί επισηµαίνουν ότι αν διατηρήσει την αναπτυξιακή της δυναµική, η οικονοµία της χώρας του µεταξιού ενδέχεται να κατακτήσει την πρώτη θέση παγκοσµίως ξεπερνώντας τις ΗΠΑ κατά τη δεκαετία µεταξύ 2020 και 2030.
ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ της Κίνας πάντως µειώθηκε κατά 53,5% τον Ιανουάριο, σε 6,45 δισ. δολάρια, ενώ τον περασµένο ∆εκέµβριο είχε διαµορφωθεί σε 13,1 δισ. δολάρια. Παράλληλα, σηµαντική αύξηση κατά 51% παρουσίασαν οι εισαγωγές.
Η εξέλιξη ευνοεί το επιχείρηµα της κινεζικής κυβέρνησης εν όψει της συνάντησης των G20 στο τέλος της εβδοµάδας, ότι κάνει ό,τι µπορεί για να ενισχύσει την εσωτερική ζήτησηεπιταχύνοντας την άνοδο της ισοτιµίας του νοµίσµατος της χώρας έναντι του δολαρίου. Το εµπορικό πλεόνασµα της Κίναςθεωρείται ένας από τους κυριότερους παράγοντες που οδήγησαν στη δηµιουργία οικονοµικών ανισορροπιών παγκοσµίως, οι οποίες πυροδότησαν την χρηµατοοικονοµική κρίση το 2008.
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ της Κίνας τρέχειεδώ και χρόνια µε ρυθµό που προσεγγίζει ή ξεπερνά το 10%, ενώ το 2010 το ΑΕΠ της αυξήθηκε κατά 10,3%. Αντίθετα,η οικονοµία της Ιαπωνίας επλήγη σοβαρά από την παγκόσµια οικονοµική ύφεση και, αν και σηµείωσεανάκαµψη το 2010 µε τον ρυθµό ανάπτυξηςνα φτάνει το 3,9%, δεν κατάφερε να διατηρήσει τη δεύτερη θέση έναντι της Κίνας.
Μάλιστα, η Κίνα θεωρείται σήµερα η µεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων αλλά και η µεγαλύτερη χώρα σε κατανάλωση ενέργειας. Ειδικοί επισηµαίνουν ότι αν διατηρήσει την αναπτυξιακή της δυναµική, η οικονοµία της χώρας του µεταξιού ενδέχεται να κατακτήσει την πρώτη θέση παγκοσµίως ξεπερνώντας τις ΗΠΑ κατά τη δεκαετία µεταξύ 2020 και 2030.
ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ της Κίνας πάντως µειώθηκε κατά 53,5% τον Ιανουάριο, σε 6,45 δισ. δολάρια, ενώ τον περασµένο ∆εκέµβριο είχε διαµορφωθεί σε 13,1 δισ. δολάρια. Παράλληλα, σηµαντική αύξηση κατά 51% παρουσίασαν οι εισαγωγές.
Η εξέλιξη ευνοεί το επιχείρηµα της κινεζικής κυβέρνησης εν όψει της συνάντησης των G20 στο τέλος της εβδοµάδας, ότι κάνει ό,τι µπορεί για να ενισχύσει την εσωτερική ζήτησηεπιταχύνοντας την άνοδο της ισοτιµίας του νοµίσµατος της χώρας έναντι του δολαρίου. Το εµπορικό πλεόνασµα της Κίναςθεωρείται ένας από τους κυριότερους παράγοντες που οδήγησαν στη δηµιουργία οικονοµικών ανισορροπιών παγκοσµίως, οι οποίες πυροδότησαν την χρηµατοοικονοµική κρίση το 2008.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου