ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ

Φοβάμαι μήπως χαθεί η ιδεολογία στη γη και γίνουμε ανθρωπάκια που θα θέλουμε να καλοπεράσουμε, που θα θέλουμε να κάνουμε καταναλωτική ζωή.

Κι εμείς οι Έλληνες ακόμα, να χάσουμε αυτό που λέγεται αξιοπρέπεια, αυτό που λέγεται αγωνιστικότητα. Ναι, αυτό φοβάμαι περισσότερο από όλα…”

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ…

Τρίτη, 22 Οκτωβρίου 2013

Εργοδοτικό… γκέτο

Εργοδοτικό… γκέτο έχει σχηματιστεί στην αλυσίδα καταστημάτων παιχνιδιών Jumbo, όπως φαίνεται και από το κείμενο διαμαρτυρίας που μοίρασε πριν από λίγες μέρες η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ στο πλαίσιο ακτιβιστικής δράσης έξω από μεγάλο κατάστημα.
Share
Οι συνθήκες που έχει επιβάλει ο ιδιοκτήτης και πρόεδρος της εταιρείας Απόστολος Βακάκης, ο οποίος εν μέσω οικονομικής κρίσης καταφέρνει να έχει μία από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, θυμίζουν κάτι από… Μεσαίωνα. Τον Ιούνιο του 2013 παρουσίασε ρεκόρ τζίρου, ξεπερνώντας τα 500 εκατομμύρια ευρώ (!).
Αυτό, βέβαια, δεν τον εμποδίζει να επιβάλει κλίμα τρομοκρατίας στους εργαζομένους του, φέρνοντας… εκπτώσεις στη μισθοδοσία, που τα τελευταία χρόνια ανέρχονται μέχρι και σε 70%! Πληροφορίες του «Π» επιβεβαιώνουν τα όσα γράφτηκαν στο κείμενο διαμαρτυρίας της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ. Πατώντας πάνω στις… μνημονιακές «διευκολύνσεις» για την ελαστικοποίηση (μέχρις εξαφανίσεως) των εργασιακών σχέσεων, ο Απ. Βακάκης προσλαμβάνει στην εταιρεία του τις περιόδους με αυξημένη δουλειά (όπως είναι ο Σεπτέμβριος που ξεκινάει η σχολική χρονιά, αλλά και κατά τις διακοπές των Χριστουγέννων και του Πάσχα) άτομα κάτω των 25 ετών ακόμα και με μηνιαία (!) σύμβαση 4ωρης απασχόλησης με 180 ευρώ, ήτοι την ώρα – με μία απλή μαθηματική πράξη – 2,25 ευρώ!
 
Μεσαίωνας
 
Και γιατί όχι; Όταν συμπληρώνουμε το ένα μετά το άλλο ρεκόρ ανεργίας, είναι λογικό να σχηματίζονται ουρές έξω από τα Jumbo για μία θέση εργασίας ακόμα και για έναν μήνα. «Η εργοδοσία του καταστήματος είναι στην πρωτοπορία της εφαρμογής των αντεργατικών νόμων και των μισθών πείνας, αφού πληρώνει τους 4ωρους νέους κάτω από 200 ευρώ. Αναδεικνύεται σε γκέτο εργοδοτικής τρομοκρατίας με άθλιες εργασιακές συνθήκες που παραπέμπουν στον Μεσαίωνα και στις εργασιακές ζούγκλες των μνημονίων. Αυτό είναι το μνημόνιο και οι εργοδότες του μνημονίου», τόνισε στο «Π» ο οργανωτικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας Παναγιώτης Κυριακούλιας για να προσθέσει πως αυτή η… πρακτική της εργοδοσίας της μεγαλύτερης αλυσίδας καταστημάτων είναι σύνηθες φαινόμενο τα τελευταία χρόνια. «Είναι μία εικόνα που την είχαμε από παλιότερα. Και εντείνεται λόγω της ανεργίας και της ύφεσης. Ένας εργαζόμενος, ο οποίος πεινάει, θα πάει ακόμα και με 150 ευρώ να δουλέψει για ένα κομμάτι ψωμί και να κλείνει και το στόμα του σε οποιαδήποτε εργοδοτική αυθαιρεσία», συμπλήρωσε ο Π. Κυριακούλιας.
«Η εργοδοσία των Jumbo αποθρασυμένη από την εξαέρωση από τις μνημονιακές κυβερνήσεις του εργατικού δικαίου, που δυστυχώς μετατράπηκε σε εργοδοτικό δίκαιο, ανταγωνίζεται με τις άλλες εμπορικές αλυσίδες ποια θα συμπιέσει περισσότερο προς τα κάτω τους μισθούς και τα εργασιακά δικαιώματα, ώστε να καταστεί ‘‘ανταγωνιστικότερη’’ από αυτές. Η κυβερνητική και εργοδοτική αυτή πρακτική οδηγεί σε κινεζοποίηση των μισθών και σε κοσοβοποίηση των εργασιακών σχέσεων στη χώρα μας», δήλωσε στο «Π» ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Στρατούλης.
 
«Τετραμηνίτες»
 
Πέραν της εποχικής απασχόλησης του ενός μήνα, η εργοδοσία του Jumbo έχει μία τάση να προσλαμβάνει εργαζομένους για τέσσερις μήνες πάλι με 180 ευρώ. Πηγές του «Π» αναφέρουν πως «όποιος τολμήσει να σηκώσει κεφάλι, να διαμαρτυρηθεί για μία αυθαιρεσία ή να ζητήσει παραπάνω χρήματα, βλέπει την… έξοδο κατευθείαν και χωρίς να ενημερωθεί». Κάτι σαν εκδικητικές απολύσεις, δηλαδή. Πέραν των εκδικητικών απολύσεων και των συμβάσεων… πείνας, πληροφορίες αναφέρουν πως οι εργαζόμενοι, ειδικά τους μήνες αιχμής, εξαναγκάζονται να παραμένουν στον εργασιακό τους χώρο πολύ παραπάνω από ό,τι προβλέπεται στη σύμβασή τους. Η εργοδοσία δίνει την εντολή, οι διευθυντές την εκτελούν και οι… εργαζόμενοι δεν μπορούν να πράξουν διαφορετικά. Σε περίπτωση που το κάνουν, η απόλυσή τους θεωρείται δεδομένη.
Όπως έχει αποδειχθεί, στο παιχνίδι του… κέρδους δεν χωράει κανένας συναισθηματισμός. Η καταγγελία που έγινε στο κείμενο της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ, ότι η εταιρεία βρίσκεται στα δικαστήρια με έναν άνεργο πατέρα από τον Βόλο, ο οποίος έκλεψε από κατάστημα Jumbo μαρκαδόρους για τα παιδιά του, για… 12 ευρώ, επιβεβαιώθηκε από το ρεπορτάζ.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως οι συνδικαλιστικοί φορείς καθυστέρησαν σημαντικά να δράσουν επί του θέματος και να διερευνήσουν τις καταγγελίες που έγιναν από τη νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς μέχρι την ώρα που γραφόταν αυτό το κείμενο κανένας φορέας εκ των ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων δεν είχε αντιδράσει επισήμως. Άραγε, αυτούς τους εργαζομένους που δεν έχουν ούτε Σωματείο ποιος θα τους βοηθήσει; Αν δεν το κάνουν οι αρμόδιοι φορείς, τότε ποιος;
 
Το Ποντίκι

Ελεύθερες οι τιμές στα ΙΚΤΕΟ θεσπίζεται εισφορά 1 ευρω ΚΤΕΟ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΤΕΟ ΕΙΣΦΟΡΑ 2013-10-21 Αξιολόγηση:5 1 2 3 4 5 (1 Ψήφος) Ελέυθερες οι τιμές στα ΙΚΤΕΟ θεσπίζεται εισφορά 1 ευρω Ελέυθερες οι τιμές στα ΙΚΤΕΟ θεσπίζεται εισφορά 1 ευρω Απελευθερώνονται οι τιμές στα ΙΚΤΕΟ και θεσπίζεται εισφορά 1 ευρω ανα έλεγχο Με την δημοσιεύση του νόμου Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών – Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις θεσπίζεται εισφορά υπερ του δημοσίου ύψους 1 ευρώ ανα τεχνικό έλεγχο από τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ αλλά και απελευθερώνονται οι τιμές στα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον νόμο και παρουσιάζει το dikaiologitika.gr τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ μπορούν πλεόν διαμορφώνουν το τιμολόγιο παροχής των υπηρεσιών τους ελεύθερα. Επίσης θeσπίζεται ποσό εισφοράς ενός ευρώ ανά διενεργούμενο από τα ΙΚΤΕΟ περιοδικό τεχνικό έλεγχο οχήματος –εξαιρουμένων των επανελέγχων– και αποδίδεται από τα ΙΚΤΕΟ στο Ελληνικό Δημόσιο για την κάλυψη των εξόδων εποπτείας και ελέγχου του θεσμού του περιοδικού τεχνικού ελέγχου οχημάτων και την αντιμετώπιση της αποχής από αυτόν, στη χώρα. Με μελλοντική κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζεται η διαδικασία και ο τρόπος απόδοσης του ως ποσού από τα ΙΚΤΕΟ. Για την εφαρμογή των ανωτέρω οριζόμενων όσον αφορά στον υπολογισμό του αποδιδόμενου από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ ποσού για το 3ο και 4ο τρίμηνο του 2013, διευκρινίζεται ότι: H απόδοση για το 3ο τρίμηνο του 2013, καθώς και για το χρονικό διάστημα του 4ου τριμήνου από την 1-10-2013 έως και τις 10-10-2013, θα γίνει βάσει των διατάξεων που ίσχυαν με παλιότερο νόμο. Αντίθετα, για το χρονικό διάστημα από τις 11-10-2013 έως το τέλος του 4ου τριμήνου, η απόδοση θα γίνει βάσει των διατάξεων του νέου νόμου. Σύμφωνα με τις διατάξεις που καθορίζει ο νέος νόμος και παρουσιάζει το δικαιολογητικα, διευκρινίζονται οι περιπτώσεις στις οποίες απαιτείται ή όχι η καταβολή του ενός ευρώ: α) Tα ιδιωτικά ΚΤΕΟ υποχρεούνται να καταβάλουν ποσό ενός ευρώ για κάθε διενεργούμενο αρχικό περιοδικό έλεγχο, ήτοι: τον έλεγχο που διενεργείται στο όχημα για πρώτη φορά, ένα ή τέσσερα έτη από την ημερομηνία κατά την οποία αυτό χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά (κυκλοφορία στην Ελλάδα ως καινούριο) τον πρώτο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο που διενεργείται σε όχημα πριν την ταξινόμησή του για έκδοση άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα για πρώτη φορά ως μεταχειρισμένο τον πρώτο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο που διενεργείται σε όχημα εκποιούμενο ως ανάριθμο από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ), ή άλλο φορέα, πριν την ταξινόμησή του για έκδοση άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα κάθε επόμενο έλεγχο που διενεργείται στο όχημα στη λήξη του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου τον αρχικό περιοδικό έλεγχο που διενεργείται στο όχημα (αντί επανελέγχου), μετά την πάροδο 60 ημερών από την ημερομηνία που στον αρχικό έλεγχο διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις, ανεξαρτήτως της διενέργειας ή μη ενδιάμεσου ελέγχου τον αρχικό περιοδικό έλεγχο που διενεργείται παράλληλα με ειδικό τεχνικό έλεγχο, όπως στον έλεγχο των εκπαιδευτικών οχημάτων. Αντίθετα, τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν υποχρεούνται να καταβάλουν ποσό ενός ευρώ για τους παρακάτω ελέγχους: τον επαναληπτικό περιοδικό έλεγχο (επανέλεγχο) που διενεργείται προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν αποκατασταθεί οι ελλείψεις, βλάβες ή ανωμαλίες που είχαν σημειωθεί σε προηγούμενο έλεγχο του οχήματος τους ειδικούς ελέγχους (αρχικούς και επανελέγχους), όπως είναι ο εκούσιος τεχνικός έλεγχος, ο έλεγχος εγκατάστασης και απεγκατάστασης συστήματος υγραεριοκίνησης κ.λπ.

www.dikaiologitika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: