ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ

Φοβάμαι μήπως χαθεί η ιδεολογία στη γη και γίνουμε ανθρωπάκια που θα θέλουμε να καλοπεράσουμε, που θα θέλουμε να κάνουμε καταναλωτική ζωή.

Κι εμείς οι Έλληνες ακόμα, να χάσουμε αυτό που λέγεται αξιοπρέπεια, αυτό που λέγεται αγωνιστικότητα. Ναι, αυτό φοβάμαι περισσότερο από όλα…”

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ…

Παρασκευή 13 Απριλίου 2012

Πεζοδρομείται η Βασιλίσσης Ολγας

Με καθυστέρηση και εκπτώσεις - καθώς θα επιτρέπεται η διέλευση τραμ και τρόλεϊ - ετοιμάζεται να ολοκληρωθεί μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις στην καρδιά της Αθήνας - η Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων - με την πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Bασιλίσσης Ολγας, έργο που εκτιμάται πως θα ξεκινήσει στο τέλος του 2012.
Είκοσι ελεύθερα στρέμματα στην πόλη (τόσα καταλαμβάνει ο νέος πεζόδρομος) και έναν ενοποιημένο πνεύμονα 500 στρεμμάτων που θα αρχίζει από τον Εθνικό Κήπο και θα καταλήγει στον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου (Στύλοι Ολυμπίου Διός) θα προσφέρει η πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Ολγας και θα ολοκληρώσει τον άξονα της Ενοποίησης που ξεκινά από τον Κεραμεικό και θα φτάνει πλέον έως το Καλλιμάρμαρο σε μια συνολική διαδρομή πεζοδρόμου που φτάνει τα 4 χλμ. μέσω της Αποστόλου Παύλου και της Διονυσίου Αρεοπαγίτου.
Τα 500 μ. της Λεωφόρου Βασιλίσσης Ολγας θα στρωθούν με γκρίζο σχιστόλιθο Καβάλας και τα 40 μ. που είναι το πλάτος της θα διαιρεθούν σε τέσσερις λωρίδες. Η πρώτη - προς την πλευρά του Ολυμπιείου - πλάτους 14 μ. θα είναι για τους πεζούς. Η αμέσως επόμενη, πλάτους 5,70 μ., προορίζεται για τη διέλευση του τραμ. Ακολουθούν παρτέρι πλάτους 2,5 μ., λωρίδα για τα τρόλεϊ που θα διέρχονται από Παγκράτι προς Κέντρο (3,4 μ.) και τέλος μια ακόμη λωρίδα για πεζούς, πλάτους 14 μ., προς το Ζάππειο.
Φρένο στη διέλευση των αυτοκινήτων ωστόσο έβαλε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο που ενέκρινε τη μελέτη, η οποία κατατέθηκε από την Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεων (ΕΑΧΑ). Το Συμβούλιο δεν ενέκρινε τη διέλευση αυτοκινήτων προς τον χώρο στάθμευσης της «Αίγλης», του Ομίλου Αντισφαίρισης και υπηρεσιακών οχημάτων του υπουργείου Πολιτισμού, ώστε εκτός των άλλων να μην υπάρξουν φαινόμενα ανάλογα με αυτό της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, όπου σημειώθηκε ατύχημα πεζού από διερχόμενο αυτοκίνητο.
Από τον φόβο μήπως ο πεζόδρομος εξελιχθεί σε μια νέα οδό Τοσίτσα θα προστεθούν τρία αναστρέψιμα κτίρια - ένα πληροφοριακό κέντρο κοντά στην είσοδο του Ζαππείου, ένας σταθμός ενοικίασης ποδηλάτων κοντά στη στάση του τρόλεϊ (δίπλα στην οποία θα μετακινηθεί και η υπάρχουσα επί της Αρδηττού στάση του τραμ) και ένα αναψυκτήριο δίπλα στο άγαλμα του Βύρωνα, ώστε να υπάρχει κίνηση καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας και όχι μόνο διέλευση.
Θα φυτευτούν, δε, περί τους 10.000 θάμνους και 270 δέντρα - λεβάντα, δεντρολίβανο, θυμάρι, κυπαρίσσι, ελιά, πικροδάφνη, βελανιδιά της Αττικής, η εξαφάνιση της οποίας έχει ξεκινήσει από το 1700 - ενώ το μικρό «δάσος» στύλων για το τραμ και το τρόλεϊ θα μειωθεί στο μισό και θα αντικατασταθεί από ομοιόμορφες κολόνες.
Οσο για την κίνηση, η ΕΑΧΑ ήδη έχει συνεργαστεί με συγκοινωνιολόγους που εκτιμούν πως η διέλευση των αυτοκινήτων στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας έχει μειωθεί κατά το ήμισυ μετά τη λειτουργία του τραμ και εκτιμάται ότι το υπόλοιπο δίκτυο μπορεί να αντέξει την εκτροπή της κυκλοφορίας.
Το κόστος του έργου, που αν και βρισκόταν στον αρχικό προγραμματισμό του 2000 δεν υλοποιήθηκε για λόγους ασφαλείας των υψηλών καλεσμένων των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ανέρχεται στα 5,1 εκατ. ευρώ, χρήματα που θα εξασφαλιστούν από το ΠΕΠ Αττικής. Εκτιμάται, δε, πως θα ολοκληρωθεί σε έναν χρόνο μετά την έναρξη των εργασιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: