Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Διαθεσιμότητα και μετατάξεις για τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών

Πρόγραμμα διαθεσιμότητας και μετατάξεων προωθεί το υπουργείο Οικονομικών για τους υπαλλήλους του. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί ύστερα από αξιολόγηση και κατάρτιση σχετικών πινάκων με τη «βαθμολογία» των υπαλλήλων ανά ειδικότητα και κατηγορία, στο πλαίσιο του νέου οργανογράμματος του υπουργείου.
Για τον σκοπό αυτό ο κ. Στουρνάρας συνέστησε Τριμελές Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο για την αξιολόγηση των υπαλλήλων, ώστε να επιλεγούν αυτοί που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα ή σε μετάταξη σε φορείς του Δημοσίου.
 
Θα πρέπει να σημειωθεί πως οι σύλλογοι των εργαζομένων ανησυχούν πως η μείωση των οργανικών μονάδων θα περιορίσει και τους υπαλλήλους του υπουργείου και γι΄ αυτό προχωρά το πρόγραμμα διαθεσιμότητας.
 
Από την άλλη, πηγές του υπουργείου αντιτείνουν πως η σύσταση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου αξιολόγησης προβλέπεται από το νομοθετικό πλαίσιο για την υλοποίηση της διαθεσιμότητας και προσθέτουν ότι επιτροπές με ανάλογο αντικείμενο έχουν συσταθεί ή αναμένεται να συσταθούν άμεσα σε όλα τα υπουργεία.
 
Ειδικότερα, με απόφαση του υπ. Οικονομικών, Γ. Στουρνάρα, συστήνεται στο υπουργείο Τριμελές Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
 
Πρόεδρος και αναπληρωτής πρόεδρος του συμβουλίου θα είναι μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), ενώ μέλη του συμβουλίου θα είναι προϊστάμενοι του υπουργείου στις Διευθύνσεις Διοικητικής Υποστήριξης της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Εσόδων, Διοίκησης και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την ΕΕ και της Γενικής Διεύθυνσης του υπουργείου.
 
Οπως σημειώνεται στην απόφαση, έργο του Τριμελούς Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου είναι η αποτίμηση των προσόντων των υπαλλήλων και η κατάρτιση βαθμολογικών πινάκων κατά κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα, με τη λειτουργική, διοικητική και μηχανογραφική υποστήριξη του ΑΣΕΠ, τόσο για τη θέση τους σε διαθεσιμότητα όσο και για τη μετάταξη/ή τη μεταφορά τους σε φορείς του Δημοσίου. Αξίζει να σημειωθεί πως η θητεία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου είναι τετραετής και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του τέταρτου έτους έναρξης αυτής και μπορεί να παρατείνεται για ακόμη δύο χρόνια, με απόφαση του υπουργού Οικονομικών.
 
Εξάλλου, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία υλοποίησης του νέου οργανογράμματος του υπουργείου, η οποία υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
 
Οι βασικές αλλαγές που επέρχονται με το νέο οργανόγραμμα ανά τομέα δράσης (ορισμένες εξ αυτών έχουν ήδη δρομολογηθεί) είναι οι ακόλουθες:
 
    Φορολογική διοίκηση: Από το σύνολο των 120 ΔΟΥ και των 5 ελεγκτικών κέντρων θα συγκεντρωθούν ο έλεγχος και η αναγκαστική είσπραξη στις μεγαλύτερες Εφορίες ανά την επικράτεια, σύμφωνα και με τις επιταγές του Μνημονίου.
    ΣΔΟΕ: Οι δύο επιχειρησιακές μονάδες συγχωνεύονται σε μία πανελλαδικής εμβέλειας. Οι περιφερειακές δομές παραμένουν σε επίπεδο περιφέρειας 13, με τοπικά γραφεία όπου χρειάζονται.
    Κτηματικές υπηρεσίες: Οι κτηματικές υπηρεσίες να διατάσσονται σε ολόκληρη την επικράτεια. Υπάρχουν επτά διευθύνσεις σε επίπεδο αποκεντρωμένης διοίκησης και γραφεία, τα οποία συνδέονται με τις κεντρικές διευθύνσεις. Θα πρέπει να εξεταστεί εκ νέου το κανονιστικό - νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας τους.
    Χημικές υπηρεσίες: Οι χημικές υπηρεσίες αναδιατάσσονται σε ολόκληρη την επικράτεια. Υπάρχουν οκτώ διευθύνσεις σε επίπεδο αποκεντρωμένης διοίκησης (δύο στην Αττική) και τμήματα - γραφεία τα οποία συνδέονται με τις κεντρικές διευθύνσεις. Θα πρέπει να εξεταστεί εκ νέου το κανονιστικό - νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας τους.
    Τελωνεία: Θα γίνουν αντικείμενο εκτενέστερης μελέτης εντός των επόμενων μηνών λόγω της ιδιαιτερότητάς τους.
 
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων σε ένα κτίριο
 
Τη μετεγκατάσταση όλων των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σε ένα κτίριο προωθεί το υπουργείο Οικονομικών. Επίσης προχωρά στην ενοποίηση του σχεδιασμού οικονομικής φορολογικής και δημοσιονομικής πολιτικής και στον διαχωρισμό της από τη φορολογική διοίκηση.
 
ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΑΧΑΚΗΣ -ΕΘΝΟΣ, 18/1/2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου