Παρασκευή 18 Μαΐου 2012

Θα αλλάξουν τον τρόπο μέτρησης του ελλείμματος; Τι προτείνει ο Μπαρόζο


Βλέποντας τις ευρωπαϊκες οικονομίες να παραπαίουν, ενώ θεωρούνταν μέχρι πρόσφατα πιος υγιείς από την βαριά ασθενή ελληνική οικονομία, οι ευρωπαίοι μπαίνουν σε ενός είδους διαδικασία greek statistics.

ΕΕ και ΔΝΤ φαίνεται να θέλουν να εισαγάγουν για όλες τις χώρες άλλον τρόπο μέτρησης του ελλείμματος. Μάλιστα αν αυτός ο τρόπος χρησιμοποιούνταν τώρα, το διαρθρωτικό έλλειμμα ακόμα και φέτος θα μπορούσε να είναι 2,6% αντί για 7,3% του ΑΕΠ που εκτιμάται το επίσημο έλλειμμα.

Αυτή, είναι σύμφωνα με το capital.gr μια από τις αλλαγές που μελετώνται στο Μνημόνιο.


Μεταξύ αυτών, παράταση προσαρμογής για 1-3 έτη, μέτρα σε στάδια, έμφαση στη φοροδιαφυγή, αντικατάσταση επαχθών παρεμβάσεων, άμεση καταβολή περισσότερων κονδυλίων του ΕΣΠΑ και ευρωομόλογα επενδύσεων.


Αυτό φάνηκε, από τις χθεσινές δηλώσεις Μπαρόζο, ο οποίος ανακοίνωσε την ενεργοποίηση ρητρών προσαρμοστικότητας του νέου δημοσιονομικού συμφώνου. Η ελαστικοποίηση θα αφορά σε όλα τα κράτη και προκύπτει από ένα εναλλακτικό -και πιο δίκαιο- τρόπο μέτρησης του ελλείμματος. 


Το θέμα συζητήθηκε στις 2 Μαΐου σε κλειστό συνέδριο στο Παρίσι μεταξύ μελών του ΔΝΤ, της Κομισιόν, κρατών-μελών και επιφανών οικονομολόγων. Το ερώτημα ήταν πως θα εισαχθεί ο «διαθρωτικός κανόνας» με κοινή μέτρηση ΕΕ και ΔΝΤ. Πλέον, οι διαδικασίες επιταχύνονται. 


Υπάρχουν όμως και άλλες παρεμβάσεις που συζητούνται εδώ και καιρό:


- Παράταση Μνημονίου όχι μόνο για 1 αλλά και για 2- 3 χρόνια 


- Δέσμευση και ανακοίνωση όχι όλων των μέτρων των επιμένων ετών, αλλά μόνο όσων απαιτούνται για την επόμενη χρονιά (7 δισ. ευρώ αν δεν επιμηκυνθεί το Μνημόνιο και 11,6 δισ. ευρώ στη διετία) 


- Αντικατάσταση παρεμβάσεων που προκάλεσαν μεγάλες αντιδράσεις (ειδικά στους μισθούς και στους φόρους) ή δεν έφεραν αποτέλεσμα 


- Νέα προσπάθεια να έρθουν παραπάνω έσοδα από τη πάταξη της φοροδιαφυγής 


- Επιτάχυνση καταβολής στην Ελλάδα κονδυλίων του ΕΣΠΑ 


- Εκκίνηση από το 2013 του νέου εργαλείου των επενδυτικών ομολόγων για τη χρηματοδότηση μεγάλων μεταφορικών αξ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου